BESTEL- EN BEZORGSERVICE

Foto: Frank Vinkenvleugel

2 april 2020
Dinxperse ondernemers slaan samen met Figulus Welzijn de handen ineen voor de bewoners van DinxperWick.
Het Corona-virus heeft de wereld in zijn greep en ook Dinxperlo ontkomt niet aan de maatregelen die opgelegd zijn door de overheid. Afstand houden, zo veel mogelijk thuisblijven, samenscholingsverbod, handen wassen. Allemaal regels die, als we allemaal ons best doen en ons hier aan houden, helpen om het Corona-virus de kop in te drukken.

De centrumondernemers starten in samenwerking met Figulus Welzijn een bestel- en bezorgservice. Alle inwoners van DinxperWick die in deze tijd niet naar buiten kunnen of willen kunnen gebruik maken van deze service. Figulus Welzijn is het aanspreekpunt over deze service en coördineert de vrijwilligers die de bestellingen rond gaan brengen in het dorp.

Artikel uit De Band van 3 april 2020. Hierin vind je meer informatie!

DINXPERLO – De ondernemers in Dinxperlo, die samenwerken onder de vlag van het OndernemersFonds Dinxperlo (OFD), hebben samen een bezorgdienst opgezet voor boodschappen, in nauwe samenwerking met Figulus Welzijn. Iedereen die tussen 09.00 en 12.00 uur zijn boodschappenlijstje telefonisch (tel. 0315 – 65 5282) of per e-mail (m.heinrich@figulus-welzijn.nl) doorgeeft, kan rekenen op zo spoedig mogelijke bezorging door de vrijwilligers.

Door Lydia ter Welle

Gerrit van Veen van de OFD constateert met gepaste trots, dat de winkeliers ook zelf al heel behulpzaam en ondernemend waren, voor de bezorgdienst een vaste vorm kreeg in samenwerking met Figulus Welzijn. “Corona heeft veel impact. Voor mensen die daardoor noodgedwongen in hun bewegingsvrijheid worden beperkt. Maar ook voor de ondernemers, die dankzij het advies aan iedereen om zoveel mogelijk thuis te blijven, veel minder klanten kunnen begroeten, en dat maakt het allemaal niet gemakkelijk. We zijn er daarom ook blij mee, dat ook de gemeente Aalten doet wat ze kan om onze ondernemers te steunen. Daarvoor heeft wethouder Martin Veldhuizen diverse steunmaatregelen in petto, waarover de gemeente ongetwijfeld informatie zal geven”, zegt Van Veen.

Toch willen de centrumondernemers, juist in deze tijd, iedereen zo goed mogelijk van dienst zijn en de samenleving zo goed mogelijk steunen. “Dat kan dankzij deze bezorgdienst, die met inzet van alle ondernemers in samenwerking met Figulus is opgezet. Belangrijk is wel de stelregel, dat de klant en de ondernemer zelf de betaling van het gekochte regelen. Daarin kunnen de vrijwillige bezorgers, voor ieders veiligheid, geen rol spelen.”

De vrijwilligers die zich hebben aangemeld voor ondersteuning van de bezorgdienst, gaan met duidelijke instructies op pad. “Ze nemen dus geen geld aan, komen niet binnen, houden afstand, en zetten de boodschappen in de speciaal daarvoor gemaakte OFD-tas voor de deur. Alles ter bescherming van henzelf én van de klant voor wie zij de boodschappen afleveren”, benadrukt Van Veen.

Op deze wijze hopen de centrumondernemers van Dinxperlo hun steentje bij te dragen in deze moeilijke tijd. “En dan hopen we, terwijl we ons allemaal zo goed mogelijk aan de voorschriften houden, dat we zo snel mogelijk deze crisis te boven komen, zodat we na de coronacrsis op meer persoonlijke en feestelijke wijze onze klanten van dienst kunnen zijn in Dinxperlo.”